کالای دیجیتال

وب کم چیست؟

سلام به دوستان پانیباکسی، در این مقاله با عنوان وب کم چیست؟ همراه شما خواهیم بود.

مقدمه

وب‌کم چشم سیستم شما برای دیدن دنیاست و بسیاری از کارهای متفاوت است که این چشم می‌تواند برای شما انجام دهد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با این کالای دیجیتال بیشتر آشنا کنیم. معمولاً وب کم شامل نرم افزاري است كه به پي سي كمك مي كند بهتر بتواند با وب کم ارتباط برقرار كند. در واقع، اصلي ترين كاري كه نرم افزار فوق انجام مي دهد اين است كه در فاصله زماني منظم از آنچه كه وب کم در حال نمايش آن است، يك فريم تصوير مي گيرد. (به طور مثال ممكن است نرم افزار به گونه اي تنظيم شده باشد كه هر سي ثانيه يك فريم تصوير بگيرد) و آن را به محل ديگري براي نمايش منتقل كند.

کاربردها

اگر علاقه داريد كه از وب كم براي تهيه فايل هاي ويديويي استفاده كنيد، بايد از وب كمي استفاده كنيد كه هم از لحاظ سخت افزاري و هم از لحاظ نرم افزاري قابليت ثبت با سرعت بالاي فريم ها را داشته باشد. يعني Frame Rate بالايي داشته باشد. Frame Rate در واقع تعداد تصاويري است كه وب كم در ثانيه مي تواند بگيرد و انتقال دهد. براي مثال، براي گرفتن يك تصوير ويديويي قابل قبول، حداقل بايد پانزده فريم در ثانيه تصوير بگيريد كه البته حالت ايدهآل آن سي فريم در ثانيه است. همچنين براي استفاده از يك Frame Rate مناسب و انتقال فيلم از محلي به محل ديگر، بايد از اتصال اينترنتي پرسرعت استفاده كنيد تا تصاوير به خوبي منتقل شوند.

اتصالات

بیشتر وب کم های موجود در بازار از پورت و درگاه USB پشتیبانی می کنند که تقریبا می توان گفت هر رایانه ای درگاه USB را دارد. اما دقت کنید که اگر پورت های USB سیستم شما درگیر سخت افزارهای دیگری چون ماوس، چاپگر و غیره است هنگام خرید وب کم یک HUB USB (قطعه ای سخت افزاری که دارای چندین درگاه USB است و می توانید آن را با هزینه بسیار کمی تهیه کنید) نیز خریداری کنید تا تعداد پورت های USB سیستم شما افزایش پیدا کند.

پهنای باند

بعضی از افراد وب کم را برای رایانه منزل و استفاده های شخصی تهیه می کنند. و یا با یک مودم معمولی و از طریق خط تلفن ارتباطی تصویری را در شبکه اینترنت برقرار می کنند. در این مواقع نیازی به تهیه وب کم هایی با وضوح تصویر بسیار بالا ندارید. زیرا پهنای باند شما کم است و تصاویر با پرش و قطع و وصل همراه می شود. پس بهتر است برای استفاده های خانگی خیلی هزینه نکنید. زیرا یک وب کم معمولی هم نیاز شما را برآورده می کند.

ویژگی های خاص

علاوه بر امكانات ساده اي كه مي توان آن ها را در تمام وب كم ها ديد، امكانات ديگري نيز وجود دارند كه به كارگيري آن ها مي تواند كار را براي شما لذت بخش تر كند. ولي تمام اين امكانات را نمي توانيد در تمام وب كم ها پيدا كنيد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حسگر حركت: وب كم هنگامي تصوير مي گيرد كه حركتي را احساس كند.
  •  مديريت تصاوير: به كاربر امكان مي دهد بر تصاوير گرفته شده توسط وب كم مديريت بيشتري داشته باشد. به طور مثال پسوند فايل ها يا محل ذخيره آنها را تغيير دهد.
  • پيام ويديويي: برخي از برنامه هاي پيام رسان از ويژگي ارسال پيام ويديويي نيز پشتيباني ميكنند.
  • اتصالات پيشرفته: به كارگيري و استفاده از اتصالات سيمي، بي سيم يا A/V
  • حركت خودكار: برخي از وب كم ها مي توانند به گونه اي تنظيم شوند كه به طور خودكار از يك سوژه تصوير بگيرند.
جمع بندی

به طور کلی وب کم موردنیاز بسیاری از کاربران کامپیوتر می باشد. امروزه تنوع وب کم های تولید شده از برندهای مختلف بیشتر شده است. شما نیز می توانید برای خرید وب کم مورد نیاز خود، به فروشگاه اینترنتی پانیباکس مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *