کالای دیجیتال

بررسی کنسول پلی استیشن 5

بررسی کنسول پلی استیشن 5

مقدمه

پس از سال‌ها از تولید آخرین کنسول سونی، بالاخره این کمپانی کنسول نسل نهمی خود، پلی استیشن ۵ را عرضه کرد. در این مقاله به بررسی کنسول پلی استیشن 5 خواهیم پرداخت.

ابعاد کنسول

در ابتدا به بررسی ابعاد پلی استیشن ۵ می پردازیم. نخستین موضوعی که بعد از مشاهده این کنسول ممکن است شما را غافلگیر کند، ابعاد بسیار بزرگ آن است که در مقایسه با کنسول های قبلی این کمپانی حجم بیشتری را اشغال می کند. بطوریکه می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین کنسول های بازی تاریخ نام برد. ابعاد این کنسول ۳۹۰ * ۱۰۴ * ۲۶۰ میلی متر می باشد که آن را می توان به صورت عمودی یا افقی با استفاده از یک پایه دایره ای شکل در جای خود قرار داد. با جدا کردن پنل های کناری دستگاه نیز می توان به راحتی کنسول را تمیز کرد.

کنترلر Dualsense

یکی از مهم ترین ویژگی های کنسول آن است که برخلاف کنسول نسل قبلی، سر و صدای فن دستگاه اصلا به گوش نمیخورد و همچنین دیگر شاهد داغ کردن دستگاه نخواهید بود. اما بدون شک بارز ترین ویژگی PS5، کنترلر دوال سنس ( Dualsense Controller ) است.

شکل این کنترلر با نسخه قبلی یعنی دوال شاک ( Dualshock ) تفاوت زیادی دارد. با اینکه ترتیب قرارگیری دکمه ها و آنالوگ ها همچنان مثل سابق است اما دکمه هوم دستگاه برجسته است و دو چراغ LED در کنار تاچ پد نیز به زیبایی این کنترلر افزوده است. همچنین قسمت پایینی کنترلر کشیده تر شده است. این کنترلر از لرزش هپتیک نیز پشتیبانی می کند که حس فوق العاده بهتری به کاربران در هنگام بازی می دهد.

کاهش زمان بارگذاری بازی

تغییر مهم و کاربردی دیگر این کنسول، افزایش سرعت چشمگیر زمان بارگذاری بازی ها است؛ که دلیل آن وجود یک SSD پر سرعت در دستگاه می باشد. ویژگی دیگر Activities نام دارد که به شما این امکان را می دهد تا بازی را از منو و دقیقا از جایی که می خواهید بارگذاری کنید.

این ویژگی ها باعث می شود که هنگام بازی زمان هدر رفته شما به حداقل برسد و دیگر نگران صفحات لودینگ و منو نخواهید بود. در نظر داشته باشید که پلی استیشن ۵ از بازی های نسل قبلی نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید با وارد شدن به حساب کاربری PSN خود بازی هایی که خریداری کرده اید را دنبال کنید.

جمع بندی

زمان زیادی از عرضه این کنسول نگذشته است و نقد و بررسی کامل تر این دستگاه بدون شک نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت، اما می توان یقین داشت که پلی استیشن ۵ یک ابر کنسول نسل نهمی است.

برای تهیه این کنسول نیز می توانید به فروشگاه اینترنتی پانیباکس مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *