کالای دیجیتال

خرید وبکم و انواع آن

webcams-pani

سلام به دوستان پانیباکسی، در این مقاله با عنوان خرید وبکم و انواع آن همراه شما خواهیم بود.

با توجه به مقاله ی قبلی وبکم :

در سال۱۹۹۱  علاقه‌ی عده‌ای از پژوهشگران آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه کمبریج  به نوشیدن قهوه، باعث اختراع نخستین وب کم در دنیا شد. قهوه ساز این آزمایشگاه گنجایش لازم برای پر کردن فنجان‌های همه‌ی پژوهشگران در یک نوبت را نداشت و چون آن‌ها هربار برای نوشیدن قهوه حوصله‌ی رفتن به دو یا سه طبقه بالاتر که بعضا ناکام و دست خالی برگردند را نداشتند پس تصمیم گرفتند دوربینی را در کنار قهوه ساز قرار دهند و برنامه نویسی‌هایی را انجام دهند تا همه‌ی آن‌ها بتوانند تصویر قوری قهوه ساز را در صفحه‌ی مانتیور خود ببینند و از وضعیت قهوه ساز با خبر شوند. سرانجام در سال۱۹۹۳ این دوربین را به اینترنت وصل کردند و همه‌ی مردم از همه جای دنیا قادر به دیدن تصویر قهوه ساز بودند. به این صورت نخستین وب کم اختراع شد.

 

 

وب کم در دنیای امروزی کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه به چند مورد از کابردهای مهم آن می پردازیم:

 

کنفرانس های کاری و آموزشی:

با توجه به گسترش تکنولوژی و  افزایش بیشتر مشغله افراد، نیاز بیشتری به استفاده از وب کم در محیط کاری و تحصیلی احساس می شود. در واقع افرادمی توانند از طریق رایانه خود به آسانی به جلسات و کنفرانس های ویدئویی و صوتی متصل شوند و  این جلسات را پیش ببرند.

 

بازی و سرگرمی:

امروزه یکی از پرکاربردترین وسایل برای گیمرها وب کم است. آنها می توانند در حین بازی با یکدیگر ارتباط تصویری برقرار کرده و هیجان و لذت بیشتری را تجربه کنند.

 

 و از دیگر کاربرد های وب کم می توان به :تشخیص چهره، بارکد

خوان، سیستم های امنیتی، و … اشاره کرد…

 

webcam panibox2

 

 

خرید وبکم و انواع:

 

برای انتخاب یک وب کم خوب و کارآمد لازم است به نکات زیر هنگام خرید توجه کنیم:

 

وضوح تصویر:مهم ترین گزینه ای که هنگام خرید وب کم باید به آن توجه کنیم وضوح تصویر است. هرچه رزولوشن وب کم بیشتر باشد تصویر واضح تر است و هر چقدر رزولوشن کمتر باشد تصویر به مراتب تار می شود.

باشد.  hd پیشنهاد ما این است که رزولوشن وب کم حداقل

 فوکوس خودکار: 

اگر نمی توانید زاویه و جایگاه وب کم خود را به خوبی تنظیم کنید بهتر است

 را داشته باشد.PTZ وب کمی را که انتخاب می کنید قابلیت

نوع لنز: وب کم ها دارای دو نوع لنر شیشه ای و پلاستیکی هستند. با اینکه هر دوی آنها کیفیت قابل قبولی دارند ، اما اگر به طور حرفه ای کار می کنید باید لنز وب کم شما شیشه ای باشد. زیرا لنز های شیشه ای امکانات و عمر بیشتری دارند.

 

قابلیت اتصال به دیوایس:تطابق وب کم  و متصل شدن به دیوایس شما دو موردی است که باید هنگام خرید به آن  توجه کنید. حتما برسی کنید که کامپیوتر یا لب تاپ شما دارای چه کابل ها و ورودی هایی است و اصلا از وب کم شما پشتیبانی می کند یا خیر. همچنین اینکه دیوایس شما بتواند از وبکم پشتیبانی کند نیز بسیار مهم است.

 

تنظیم نور:بهتر است وب کمی که انتخاب می کنید قابلیت تنظیم نور داشته باشد. زیرا نور نقش مهمی دارد و می تواند باعث تار یا بهتر دیده شدن شما شود.

 

*با در نظر گرفتن موارد ذکر شده به راحتی می توانید یک وب کم خوب را خریداری کنید.

 

 

“شما عزیزان و همراهان گرامی می توانید از سایت پانیباکس خرید کنید و لذت ببرید.”

خرید وبکم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *