کالای دیجیتال

پاوربانک و انواع آن

سلام به دوستان پانیباکسی، در این مقاله به بررسی پاوربانک و انواع آن خواهیم پرداخت.

مقدمه

پیش از اینکه گوشی موبایل به‌اندازه‌ی امروز متداول شوند، دلیل زیادی برای حمل باتری‌های حجیم و سنگین وجود نداشت. اما امروزه بسیاری افراد ترجیح می‌دهند حمل قطعه‌ای معمولا بزرگ‌تر و سنگین‌تر از تلفن همراه خود را به‌جان بخرند. تا گوشی هوشمندشان چند ساعت بیشتر روشن بماند. با اصطلاحات تخصصی و مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید پاوربانک باید مدنظر داشت آشنا شدیم. در این مقاله پس از دسته‌بندی پاوربانک‌ها در دسته‌های مختلف باتوجه‌به نوع کاربری و نیاز کاربر، به‌ معرفی تعدادی از بهترین پاوربانک‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

پاوربانک‌های به‌صرفه و اقتصادی

هنگام خرید پاوربانک، عواملی مانند «ظرفیت، وزن، شارژ سریع، ظاهر و…» مورد توجه قرار می‌گیرند. (که در ادامه محصولاتی برای هرکدام از این اولویت‌ها معرفی خواهیم کرد). اما شاید عاملی که برای بسیاری از افراد در اولویت قرار داشته باشد و باعث شود بر دیگر عوامل چشم‌پوشی کنند، فاکتور قیمت باشد.

بیشترین ظرفیت

ظرفیت پاوربانک برای بسیاری از کاربران بیشترین اهمیت را دارد؛ تاجایی که برخی حاضرند برای خرید پاوربانکی با ظرفیت بیشتر، فاکتورهایی چون ابعاد، وزن و زیبایی را نادیده بگیرند. اگرچه دسته‌بندی رسمی برای قراردادن پاوربانک‌ها در سه گروه «ظرفیت کم، متوسط و بالا» وجود ندارد، اگر بخواهیم به‌صورت تقریبی چنین گروه‌بندی ایجاد کنیم، می‌توان پاوربانک‌هایی با ظرفیت کمتر از ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعت را در دسته‌ی اول، ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعت را در دسته‌ی دوم و بیشتر از ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعت را در دسته‌ی سوم قرار دهیم.

پاوربانک‌های باقابلیت شارژر بی‌سیم

قابلیت شارژ وایرلس شما را از حمل کردن سیم به‌همراه پاوربانک بی‌نیاز می‌کند. با استفاده از این پاوربانک‌ها، می‌توانید گوشی و پاوربانک خود را درون جیب یا کیف خود درکنار یکدیگر بگذارید.  دیگر لازم نیست نگران قطع شدن کابل شارژ باشید.

پاوربانک‌های باقابلیت شارژر لپ‌تاپ

با معرفی پورت «یو اس بی تایپ سی» (USB Type-C) و قابلیت شارژ دوطرفه، می‌توان باتری لپ‌تاپ‌ها را با استفاده از پاوربانک شارژ کرد. توجه داشته باشید که صرف داشتن پورت USB-C به‌معنی مجهز بودن به قابلیت USB Power Delivery و امکان شارژ شدن لپ‌تاپ با استفاده از پاوربانک نیست. پیش از اقدام به خرید پاوربانک، حتما با جستجوی مدل لپ‌تاپ خود از وجود قابلیت USB PD مطمئن شوید.

پاوربانک‌های سبک و ظریف

دسته‌ای از کاربران وجود دارند که با استفاده از پاوربانک خود تنها یک دستگاه گوشی را یک بار در طول روز شارژ می‌کنند. چنین افرادی اگر به‌صورت شبانه پاوربانک خود را شارژ کنند، نیازی به پاوربانک‌های با ظرفیت بیشتر از ۱۰,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ندارند. و حتی ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز برای آن‌ها کفایت می‌کند. چراکه باتری بیش از ۹۰ درصد گوشی‌های موجود در بازار ظرفیتی کمتر از این میزان دارد. اگر جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا سبکی، ظرافت و زیبایی برایتان از اولویت بالاتری نسبت به ظرفیت پاوربانک برخوردار است.

جمع بندی

به طور کلی این نکته را در نظر داشته باشید که پاوربانک ارزان وجود ندارد. پاوربانک قیمتی متناسب با ظرفیتش دارد هر چه ظرفیتش بالاتر و امکانات بیشتری داشته باشد گران تر است. پاوربانکی که نسبت به بقیه پاوربانک ها با همان ظرفیت ارزان تر و وسوسه انگیز باشد قطعا یا نمونه ای بی کیفیت است. و یا کپی از نمونه های اصلی بوده یا به طور کل برندی بی نام و نشان دارد. توصیه میکنیم برای خرید پاور بانک در درجه اول از برند های معتبر و مشهور خرید کنید.

شما می توانید برای خرید پاوربانک مورد نظر خود به فروشگاه اینترنتی پانیباکس مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *