کالای دیجیتال

کنسول های بازی و تاریخچه آن ها

سلام به دوستان پانیباکسی، در این مقاله به کنسول های بازی و تاریخچه آن ها خواهیم پرداخت.

مقدمه

کنسول بازی وسیله ای است که تنها برای اجرای بازی ویدئویی کاربرد دارد. این وسیله کامپیوتری این امکان را برای کابران فراهم کرد تا بازی مورد علاقه ی خود را بر روی مانیتور یا تلویزیون پخش کنند و به صورت تکی یا گروهی مشغول بازی شوند.

پیشرفت در کنسول های بازی از ابتدا تا کنون کیفیت بالایی را در نسل های جدید پدید آورده است. امکان دسترسی به سیستم عامل، امکان ذخیره سازی، اینترنت، پخش موسیقی و  فیلم از قابلیت هایی است که در محصولات جدید شاهد آن هستیم. از معروف ترین و کاربردی ترین کنسول های موجود در حال حاضر می توان به ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و…. ، پلی استیشن 1 و 2 و 3 و 4 و 5  اشاره کرد. این مدل ها دارای امکانات پیشرفته ای هستند که سرگرمی را به سبک نوین برای کاربران فراهم خواهند کرد.

لذت بیشتر از بازی

کامپیوترهای شخصی جدید این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا بازی ها را با کیفیت بالا ببینند و از اجرای بازی ها لذت بالاتری را تجربه نمایند. کیفیت بالای بازی های جدید و محیط گیم پلی عالی این بازی این امکان را فراهم می کند تا تجربه ای شگفت انگیز از اجرای بازی را داشته باشید. البته زمانی که این تجربه بر روی نمایشگر تلویزیون ها قرار می گیرد بسیار جذاب تر و هیجان انگیزتر خواهد بود.

دیدن بازی بر روی تلویزیون عریض و با کیفیت تصویر بالا با درد سر جزئی همراه است. اما پس از اجرای بازی این نتیجه حاصل می شود که این کیفیت ارزش دردسر بیشتر را نیز داشت. برای این کار لازم است کابل HDMI و کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ در کنار تلویزیون موجود باشد؛ گیمر باید لپ تاپ و تلویزیون را از طریق کابل HDMI به یکدیگر متصل کند تا افت کیفیت بازی و سرعت انجام بازی پایین نیاید. برای اجرای کامل این روش نیاز به کمی هزینه است.

گیمر باید به صورت دائم رایانه ی شخصی اش را در حالت به روز قرار دهد تا جدیدترین بازی ها و امکانات را در اختیار داشته باشد. همچنین نیاز به کارت گرافیکی قدرتمند است تا تصاویر با وضوح FULL HD را با کیفیت واقعی و وضوح کامل اجرا کند. وجود پردازنده ی قدرتمند Core i7 و یک حافظه ی رم 8 گیگ پازل انجام بازی عالی را کامل خواهد کرد و تجربه ای عالی از انجام بازی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. البته تمامی این موارد با صرف هزینه همراه خواهد بود و این تنها برای گیمرهای حرفه ای کاربرد خواهد داشت.

انواع کنسول بازی با توجه به کارایی

کنسول های بازی و نحوه ی انجام بازی را می توان در دو دسته ی کلی قرار داد:

  • بازی از طریق کنسول بازی
  • بازی از طریق رایانه

در روش دوم کیفیت بازی بالاتر، محیط گرافکی کامل تر و نحوه ی نمایش بازی در نمایشگر بزرگ تر امکان پذیر است. البته هزینه ی بالاتری برای انجام بازی به این روش نیاز است که در این حالت سیستم حرفه ای در اختیار خواهید داشت. در این حالت علاوه بر امور بازی می توانید، امور گرافیکی سنگین و حرفه ای را نیز با سیستم شخصیتان انجام دهید.

البته انجام بازی بر روی کنسول بازی اصلی با نکات مثبت همراه خواهد بود. شما از این طریق می توانید بازی هایی را انجام دهید که به صورت انحصاری از طریق کنسول های بازی اجرا خواهند شد. این بازی ها بر روی رایانه ی شخصی غیر قابل اجرا هستند. همچنین افرادی که از این روش استفاده می کنند ابزرارهایی را در اختیار خواهند داشت که گیمرهای استفاده کننده از کامپیوتر از آن بی بهره خواهند بود. برای مثال ابزار قدرتمند کینکت در ایکس باکس 360 برای انجام بازی به روش رایانه ای غیر قابل استفاده می باشد.

قیمت کنسول نیز پایین تر است و برای اجرای بازی بر روی رایانه ای حرفه ای لازم است هزینه ای حدود دو برابر کنسول را داشته باشید. البته برخی از این موارد برای گیمرها اهمیت ویژه ای دارند و برخی نیز بی اهمیت اند که خود کاربر روش مورد نظرش را انتخاب خواهد کرد.

جمع بندی

راه پر فراز و نشیب کنسول های بازی برای رسیدن به کیفیت و کارایی حال حاضر، در طی 8 نسل اتفاق افتاده است. و این رقابت با ظهور کنسول های نسل 9 مانند پلی استیشن 5 نیز ادامه دارد.  رقابت در میان تولید کنندگان مختلف و بزرگ سبب شده است شاهد پیشرفت بالایی در این صنعت باشیم.

شما می توانید برای خرید کنسول بازی مورد نظر خود به فروشگاه اینترنتی پانیباکس مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *